Atatürk

Atatürk
Atatürküm

Ben Mustafa Kemal'im

Ben Mustafa Kemal'im
Ben Mustafa Kemal'im

19 Mart 2011 Cumartesi

Dünya milletlerinin gözüyle Atatürk

"Dünya milletlerinin gözüyle Atatürk"

Atatürk fotoğrafları koleksiyonuyla ve Atatürk hakkında yazdığı kitaplarla tanınan yazar Hanri Benazus'un son kitabı ''Dünya Milletlerinin Gözüyle Atatürk'' kitabı yayımlandı.


Benazus'un kitabında, dünyanın ileri gelen devlet adamlarının, büyükelçilerin, gazetecilerin, yazarların, şairlerin Mustafa Kemal Atatürk hakkında söylediği sözlere yer veriliyor.
Kitapta ayrıca, Benazus'un kendi özel koleksiyonundan pek çok sayıda Atatürk fotoğrafları da yer alıyor.
Kitabının önsözüne ''Atatürk; Bir Varoluş Ayrıcalığı...'' diyerek başlayan Benazus, Atatürk ile tanışmasının, yaşamının en önemli kesiti olduğunu ifade etti.
''Küçücük yaşımda onu tanımaktan ötürü saf ve pürüzsüz yüreğimin içinden taşan coşku beni bu günlere getirdi'' diyen Benazus, 80 yaşına girdiği bu günlerde içindeki Atatürk sevgisini ve onun nurunu okurlarla paylaşmaktan büyük mutluluk duyduğunu belirtti. Benazus, ''Atatürk'ü sevmek bende bir doğuş, bir oluş olayı, Atatürkçü felsefem ise benim yaşam tarzım ve varoluş gerçeğim'' dedi.

Kendisinin genellikle insan merkezli konularda deneme türü kitaplar yazdığını ifade eden Benazus, bugüne kadar 41 kitap yazdığını bildirdi.
Benazus, kitabın önsözünde şunları kaydetti:
''Atatürk'ü gören, O'nunla bir arada bulunma şansına eren ve bugün hayatta olan son iki kişiden biri olmam sebebiyle yakın tarihimizi incelemek ve bugünkü 'Devasa Türkiye Cumhuriyeti'ne varışımızdaki Atatürk damgasını vurgulamak bana görev olarak verilmiş gibi gördüm ve bu görevi üstlendim. Böylece yakın tarihimiz ile ilgili yazdığım kitapların sayısı 15'i buldu.
Yıl 1947... İlk defa hiç görmediğim bir Atatürk fotoğrafını görmekten duyduğum heyecan bende, o günden itibaren bu ve buna benzer fotoğrafları bulma ve sahip olma dürtüsü yarattı. İşte o gün bugündür 'Atatürk Fotoğrafları' toplama ve biriktirme çabamdan hiç vazgeçmedim ve yaklaşık 4 bin 800 adet fotoğraf biriktirdim.
Son günlerde ''Atatürk'' ve ''Atatürk'ün Çağdaşlık'' anlayışı üzerine bilerek, bilmeyerek ve belki de kasıtlı olarak ahkam kesen görüşler karşısında, bir cevap olarak bu kitabı hazırlamaya karar verdim.''

Atatürk'e dair söylenenler
Kitapta yer alan, dünyanın ileri gelen devlet adamları, gazetelerin ve yazarların Atatürk hakkında söylediği bazı sözler şöyle:
Eski Fransız Başbakanı Edouard Herriot: ''Sizlere şunu söylemek isterim ki, Mustafa Kemal'e katip olmak isterdim. Sebebi de, 'O'nun her akşam sofrasında bulunup, yüksek fikirleriyle beslenmek dileğinde oluşumdur. Böylece yeniden üniversite bitirmiş olacağım.''
Sovyet Başbakanı Kalinin: ''Şöhreti bütün dünyaya yayılmış olan deneyimli başkanın yönetimi, herkesin sevgi ve saygısını çeken büyük Türk ulusunun ulusal bağımsızlığını devamlı bir başarıyla güçlendirmiş ve yeni ulusal yapısını yaratmıştır.''
İsrail Başbakanı Ben Gurıon: ''Mustafa Kemal Atatürk, kuşkusuz 20. yüzyılda dünya savaşından önce yetişen en büyük devlet adamlarından biri, hiçbir millete nasip olmayan cesur ve büyük bir devrimci olmuştur.''
New York Times Gazetesi: ''Savaş sonrası döneminin en yetenekli liderlerinden biri.''
ABD Başkanı John Kennedy: ''Şüphesiz ki, Türkiye'de giriştiği derin ve geniş devrimler kadar bir kitlenin kendisine olan güvenini daha başarı ile gösteren bir örnek yoktur.''
İngiliz Yazar Allan Moorehear: ''O genç ve dahi Komutan Mustafa Kemal'in o esnada bu cephede, orada bulunması, müttefikler bakımından talihin en acı darbelerinden biridir.''
Japonya Başbakanı Hayato İkeda: ''Atatürk'ün Türk Dili Devrimini gerçekleştirmesi ve dinle siyaseti birbirinden ayırarak, Türk toplumunun modernleşmesini sağlamak yolundaki çabalarına karşı büyük bir hayranlık duymaktayız.''
Tahran Gazetesi: ''İslam dünyasının büyük insan yetiştirme gücünü yitirdiğini öne sürenler, Atatürk'ü hatırlamalı ve utanmalıdırlar.''
Alman Devlet Başkanı Adolf Hitler: ''Atatürk, bir ulusu bütün vasıtalarından yoksun bırakılsa bile, kendini kurtaracak vasıtalarını yaratabileceğini öğreten liderdir. O'nun ilk talebesi Mussolini'dir, ikinci talebesi de benim.''

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Mustafa Kemal Atatürk'ün hayatı, anıları, fotoğrafları, nutukları, mektupları, devrimleri