Atatürk

Atatürk
Atatürküm

Ben Mustafa Kemal'im

Ben Mustafa Kemal'im
Ben Mustafa Kemal'im

23 Ekim 2011 Pazar

iSTANBUL düşman işgali altındaydı

Bundan tam 88 yıl önceydi ve iSTANBUL düşman işgali altındaydı. Bir güneş gibi yurdumuzun üzerine Mustafa Kemal Atatürk doğdu.
…Selanik’te bir pazarda küçük Mustafa kaybolmuştu. Annesi Zübeyde Hanım telaşlı ve panik halinde az önce elinden tuttuğu oğlunu kaybetmenin üzüntüsü içindeydi. Bir süre sonra pazarın çıkışında yaşlı bir adam ve oğlunu gördü.Oğlu güvercin kafesini elinde tutmaktaydı.Yanlarına yaklaştığında,
-”Bütün param bu kadar.”
-”O parayla ancak birini verebilirim sana.”
-”Olmaz, ben ikisini de satın almak istiyorum.”
-”Sen ne inatçısın çocuk, verdim gitti. Dur bir de sana yem hediye edeyim.”

Zübeyde Hanım, kaybettiği oğlunu bulunca önce çok kızgındı. Sonra yaşlı kuşçu ile aralarındaki sıkı pazarlığa tanık olduğunda kızgınlığın yerini farklı bir duygu doldurmuştu. Bir süre suskun izledi onları. Zira oğlu tüm harçlığını verip iki güvercini almak için çabalıyordu. O ise annesinin şaşkın bakışları altında bir kayaya çıkıp, az önce kuşçudan aldığı güvercinleri kafesinden çıkarttı. Minik avuçlarına bile sığmayan güvercinleri mavi gökyüzüne uçurdu. Annesi Zübeyde Hanım;
-Peki neden satın aldın, neden uçuruyorsun. Hemde bir hafta biriktirdiğin harçlıklarını da harcadın.
Annesine verdiği yanıt o kadar anlamlıydı ki. Kadının gözleri dolmuştu.
-”Onların yuvası gökyüzüdür, anneciğim”
 Onun yüreğinin ne kadar asil ve sevgiyle dolu olduğunu, gelecekte Türk insanının da özgürlüğüne kavuşturacağını kim tahmin edebilirdi ki?
“İstikbal göklerdedir,” dediğinde henüz dokuz yaşlarında bir çocuktu.
Bugün 06 Ekim 2011. Istanbul’un Kurtuluşu Kutlu Olsun.


Mustafa Kemal Atatürk'ün hayatı, anıları, fotoğrafları, nutukları, mektupları, devrimleri

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Mustafa Kemal Atatürk'ün hayatı, anıları, fotoğrafları, nutukları, mektupları, devrimleri