Atatürk

Atatürk
Atatürküm

Ben Mustafa Kemal'im

Ben Mustafa Kemal'im
Ben Mustafa Kemal'im

3 Kasım 2015 Salı

Atatürk Hangi Sözü hangi olay sonrası söylemiştir?

atatürkiye
1)Ben size savaşmayı değil, ölmeyi emrediyorum. (Çanakkale Savaşında)
2)Geldikleri gibi giderler. (Mondros sonrası 1918’de İstanbul’a gelen İngiliz zırhlılarını görünce yaveri Salih Bozok’a dönerek bu sözü söylemiştir.)
3)Ya istiklal ya ölüm! (Sivas Kongresi konuşması)
4)Artık Anadolu İstanbul’a değil, İstanbul Anadolu’ya tabi olacaktır. (Amasya Genelgesinden sonra)

5)Ordular! Hedefiniz Akdeniz’dir, ileri! (Başkomutanlık savaşı)
6)Siz orada yalnız düşmanı değil bu milletin makus talihini de yendiniz. (2.İnönü zaferi sonrası İsmet İnönü’ye yazdığı telgraf)
7)Benim naçiz vücudum elbet bir gün toprak olacaktır. Fakat cumhuriyet ilelebet payidar kalacaktır. (İzmir Suikastı sonrası, 1926)
8)Bu bir din olayı değil dil olayıdır. (Bursa olayı diye tabir edilen ezanın Türkçe okunmasına karşı çıkan olaylar sonucu yaptığı yorum)
9)Hattı müdafa yoktır sathı müdafa vardır. O satıh bütün vatandır. (Sakarya Savaşı)
10)Ölü doğmuş bir antlaşmadır. (Sevr barışı)
11)Atatürk’ün şahsi meselem (bazı kaynaklarda namus meselem) dediği olay (Hatay sorunu)


Mustafa Kemal Atatürk'ün hayatı, anıları, fotoğrafları, nutukları, mektupları, devrimleri

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Mustafa Kemal Atatürk'ün hayatı, anıları, fotoğrafları, nutukları, mektupları, devrimleri