Atatürk

Atatürk
Atatürküm

Ben Mustafa Kemal'im

Ben Mustafa Kemal'im
Ben Mustafa Kemal'im

7 Ekim 2013 Pazartesi

Kurtuluş savaşından bir anı

İzmir kurtuldu, çok tatlı bir yorgunluk,Ankara'ya trenle hareket edilecek. 


Ertesi gün yaveri kompartmanın kapısını çalar, açar yorgun, bitkin, kravatını yıkamaktadır Atatürk.
Yaveri "Ya paşam bu ne hal hiç uyumadınız herhalde niye böylesiniz" der. 
"Ya çocuk, kompartmanıma yastıkla battaniye koymayı unutmuşsunuz. Kolumu yastık 
yaptım ağrıdı setremi yastık yaptım üşü
...d...üm bende uyumadım kalktım" der.
Yaveri; "Aman paşam! Birimize haber vereydiniz hemen size bir yastıkla battaniye getirirdik" der.
Ve bir ülke kurtarmaktan dönen komutan tarihi bir cevapla der ki "Geç farkettim hepiniz en az benim kadar yorgundunuz.
Hiçbirinize kıyamadım. Önemli olan benim uyumam değil milletimin rahat uyuması"
.



Mustafa Kemal Atatürk'ün hayatı, anıları, fotoğrafları, nutukları, mektupları, devrimleri

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Mustafa Kemal Atatürk'ün hayatı, anıları, fotoğrafları, nutukları, mektupları, devrimleri