Atatürk

Atatürk
Atatürküm

Ben Mustafa Kemal'im

Ben Mustafa Kemal'im
Ben Mustafa Kemal'im

19 Ağustos 2013 Pazartesi

Atatürk ve Düşünce Sistemi





ÖZ ELEŞTİRİ YAPMAK ZORUNDAYIZ

      Türk Tarihini; yeteri kadar okumadım, incelemedim, anlamadım, ders almadım ama! Ben Türk’üm...

       Dinimin temel kitabı olan; Kur’an-ı  Kerim’in Türkçe açıklamasını yeteri kadar okumadım, incelemedim, anlamadım
ve ders almadım ama! Elhamdülillah Ben müslümanım..

      Bu günümü borçlu olduğum Atatürk’ün nutuk kitabını, söylev ve demeçlerini; yeteri kadar okumadım, incelemedim, anlamadım, ders almadım. Ama! Ben Atatürkçüyüm.


MI  acaba ...!?
  Diye ömür boyu kendimi ve çevremdekileri sorgulamalıyım.
-       Tarihini iyi bilmeyen TÜRK;
- Kur’an-ı Kerim’in Türkçesini okumamış, anlamamış MÜSLÜMAN;

-   Atatürk’ün  Nutuk kitabını, söylev ve demeçlerini yeteri kadar okumamış, incelememiş  anlamamış ATATÜRKÇÜ  olmamalıyım.

Bu ülkede yaşıyorsam yukarıda belirtilen kitapları; bu ülkeyi bana emanet olarak bırakan atalarıma  vicdan borcumu ödemek ve genel kültür olarak mutlaka okumalıyım ve okutmalıyım. Bunlar için kimseden emir ve zorlama beklememeliyim.


MİLLİYETÇİLİK NEDİR?
MİLLİYETÇİLİK: Maddi ve manevi çıkarlarımdan;  kaç tanesini, millet için  karşılık beklemeden feda ettim ise, o kadar milliyetçiyim. Ben milliyetçiyim diyen kişiye;  şu soruyu sorun:
-Sen maddi ve manevi çıkarlarından; neleri, ne kadarını  vatan ve millet için feda ettin? 
Alacağınız cevaba göre kişinin milliyetçilik derecesini değerlendirin.
Atatürk miliyetçiliğine göre;
MİLLET: Türkiye Cumhuriyetini kuran Türk halkına Türk Milleti denir.
MİLLET NEDİR: Geçmişte ORTAK BİR TARİHİ ve KÜLTÜRÜ olan; aynı DİLİ, KONUŞAN; aynı AMAÇLARI taşıyan insanlardan oluşan topluluğa denir.
DİL MİLLİ BİR SINIRDIR. Dil’ den asla taviz  verilmemelidir.
ÖZ ELEŞTİRİNİN SONUCU OLARAK
Türk ve dünya tarihini yeteri kadar okuyup , inceleyip ders almadığımız için; geçmişte yaşanan olayların aynısını  bu gün de yaşıyor ve bedel ödüyoruz.
Dinimizin temel kitabı Kur’an-ı Kerim’in Türkçe açıklamasını, yeteri kadar okuyup, inceleyip anlamadığımız ve de ders almadığımız için; bu gün de irtica ile başımız dertte.
Büyük önderimiz,  Atatürk’ün  nutuk kitabını, söylev ve demeçlerini yeteri kadar okuyup, inceleyip ders almadığımız için; Atatürk yolu dururken; bu gün de çeşitli kurtuluş yolları aramakla zaman geçiriyoruz.  

Halit ÖZKAN

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Mustafa Kemal Atatürk'ün hayatı, anıları, fotoğrafları, nutukları, mektupları, devrimleri