Atatürk

Atatürk
Atatürküm

Ben Mustafa Kemal'im

Ben Mustafa Kemal'im
Ben Mustafa Kemal'im

17 Ağustos 2011 Çarşamba

Savarona Resimleri







Atatürk'ün yatı olarak bilinen Savarona'da çekildiği belirtilen 38 adet Atatürk fotoğraf ilk kez günyüzüne çıktı. İşte o kareler;

Yazar Hanry Benazus, Atatürk'ün yatı olarak bilinen Savarona'da çekildiği belirtilen 38 adet Atatürk fotoğrafını yatta sergilenmek üzere yatın sahibi armatör Kahraman Sadıkoğlu'na bağışladı. Fotoğraflarda Atatürk'ün hastalığında tesiriyle oldukça zayıfladığı görülüyor.

Hanry Benazus, 3 kolide getirdiği ve Savarona isimli yatta çekildiği belirtilen 38 adet Atatürk fotoğrafını burada Sadıkoğlu'na teslim etti.

Benazus, Savarona'da AA muhabirine yaptığı açıklamada, kendisinde Atatürk'ün 4 bin 800 adet fotoğrafı bulunduğunu söyledi.

Sadıkoğlu'na armağan ettiği Atatürk fotoğraflarının hepsinin Savarona'da çekilmiş olduğunu belirten Benazus, ''Fotoğrafların hepsi 1 Haziran 1938 tarihinde Atatürk'ün Savarona'ya girdiği ilk gün çekilmiş. Bu gün burada olmak onur verici. Burayı gezdikten sonra sarhoş gibi oldum. Kahraman beyin sayesinde Atatürk'ün yaşadığı bir ortama girdim. Özellike Kahraman beyin benden Atatürk fotoğraflarını istemesi bana ayrıca onur verdi. Bundan sonra Atatürk Savarona'ya döndü diyorum'' dedi.

SAVARONA'YA HEDİYE EDİLEN FOTOĞRAF KARELERİ




Mustafa Kemal Atatürk'ün hayatı, anıları, fotoğrafları, nutukları, mektupları, devrimleri

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Mustafa Kemal Atatürk'ün hayatı, anıları, fotoğrafları, nutukları, mektupları, devrimleri